Είχα γράψει το Σάββατο, μετά τα ελεύθερα δοκιμαστικά:

«Μήπως να κάνουν αγιασμό με … Red Bull στην Red Bull; Επειδή, δίνει φτερά – και αυτά της Aston Martin στις πίσω αεροτομές, μάλλον δεν αρκούν»

Είδατε τι παθαίνει κανείς στα καλά καθούμενα;

Και φτερά βρήκαν στην Red Bull, και …πούπουλα με εσάνς πίσσας κέρασαν Ferrari και Mercedes! Σε έναν αγώνα όπου όλοι έκαναν προσεκτικά pit-stop (και η Ferrari με εξτρά προσοχή…), στην Red Bull κατάφεραν να βάλουν τα σωστά λάστιχα, τη σωστή στιγμή, δύο φορές, και στους δύο οδηγούς τους και μάλιστα με αλλαγές back-to-back, με τα δύο μονοθέσια μπαίνουν στα πιτ απέχοντας ελάχιστα δευτερόλεπτα!

Απίστευτα πράγματα…

Αλλά ας πάμε από την αρχή.

Μάκινα γκάντε, μάκινα ρόσα, φώναζε ο Vettel περνώντας τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού!

Καταντάει κουραστικό να το γράφουμε, αλλά τα φετινά μονοθέσια είναι εξωπραγματικά σταθερά.

Χωρίς πολλά πολλά (αφού τα γράψαμε κι αλλού), απολαύστε την προσπάθεια που έδωσε την pole στον Vettel, κλέβοντας την μπουκιά από το στόμα του Raikkonen!

Half a second behind

Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα η pole πήγε στην αγκαλιά του Vettel, με τον Hamilton να μη μπορεί να εξηγήσει την τεράστια διαφορά ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari. Στις δηλώσεις του μάλιστα έφτασε να μιλήσει για «ειδική» λειτουργία του κινητήρα που έχει για σήμα το αλογάκι…

Το Q1 πέρασε με κάποιους από τους συνήθεις υπόπτους να μένουν στις τελευταίες θέσεις και τον Ricciardo να προλαβαίνει την τελευταία στιγμή μετά τις φροντίδες των μηχανικών της Red Bull στον κινητήρα του να πάρει χρόνο, μόλις στην 14η θέση! Η μεγάλη απογοήτευση εξακολουθεί να είναι η Williams.

Στο Q2 οι McLaren έκαναν ό,τι μπορούσαν για να περάσει ο Alonso στο Q3 αλλά τελικά δεν… Όμως, αλλού είναι το ζουμί. Οι Ferrari βγήκαν με τα «κίτρινα» ελαστικά για να κάνουν χρόνο και πήραν τις θέσεις 3 και 4, πίσω από τις Mercedes. Μετά, βγήκαν με τα μωβ, όμως ενώ πήγαιναν πολύ γρηγορότερα, άφησαν την προσπάθεια και μπήκαν στα πιτ.

Άλλαξαν στρατηγική; Κι αν ναι, έπαιξαν παιχνίδι στους Γερμανούς, μην πιέζοντας αρκετά τα μονοθέσιά τους;

Μόλις μια εβδομάδα μετά το Bahrain, η F1 μετακόμισε στην Κίνα. Σε μια πίστα που άλλοτε γλιστρούσε πολύ και άλλοτε…λιγότερο, με τον αέρα να φυσά κατά ριπάς (που λέγαμε και στον Στρατό) και ανάλογα με τη στροφή, τη βροχή να πέφτει ράιθρου και που και που, ενώ όλα αυτά να συμβαίνουν σε μια άσφαλτο όπου μια μεταβολή λίγων βαθμών θερμοκρασίας αλλάζει δραματικά το κράτημά της, πολλοί οδηγοί είχαν την στιγμή τους.

Μερικοί μάλιστα είχαν παραπάνω από μία στιγμή, όπως η πιρουέτα του Hamilton που επιλέξαμε για την βασική εικόνα αυτού του άρθρου! Πρέπει να ζαλίστηκε λιγάκι ο Βρετανός…

Αν και η τηλεοπτική σειρά που έχει υποφέρει στα χέρια των μεταφραστών του google translate περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη είναι το Mayday (εκεί που το στολάρισμα μεταφράζεται σαν …σβήσιμο κινητήρα), συχνά πυκνά το πετυχαίνεις κι αλλού.

Όμως, δεν περιμέναμε να το δούμε και στο Netflix! Στο «Senna»!!

Εδώ βλέπετε τον Ρούμπενς Μπαριτσέλο να οδηγεί για την Ιορδανία… Ο μεταφραστής είδε Jordan και δεν το πολυσκέφτηκε. Τσουπ, το πέταξε και δεν ξανασχολήθηκε. Να λέμε και καλά που δεν έγραφε για την Jordan την γυναικάρα που έκανε λίγα χρόνια ημίγυμνη μετά τις βόλτες της στα πιτ της Jordan. Να την βαφτίσει κι αυτήν Ιορδανία...

Προσπαθώ μόνο να μπω στη θέση του όταν έπρεπε λίγο πιο μετά να κάνει την ανάλογη μετάφραση για τον οδηγό της Ferrari. Θα έψαχνε πολύ ώρα για να βρει, ποια χώρα είναι; Αφού όσο κι αν τον (την) ενδιαφέρει μόνο ο κάθε τραγουδιστής μεγάλης πίστας, τα ποτάκια στον χ πεζόδρομο και το αν θα πάει Μύκονο για το Πάσχα, κάπου θα έχει ακούσει ότι υπάρχει μια εταιρία αυτοκινήτων που λέγεται Ferrari, και άρα το γράφει σωστά, μετά δεν σκέφτηκε πως ίσως έχει κάνει ένα λάθος, να γυρίσει πίσω να το φτιάξει;

Μπορεί να ακουστεί σκληρό, αλλά εγώ θα το γράψω, όπως ακριβώς το αισθάνομαι. Ο γονιός που βάζει το παιδί του στο αυτοκίνητο, χωρίς να το ασφαλίσει όπως πρέπει, είναι δυνητικά εγκληματίας. Θα περίμενε κανείς, αυτές οι συμπεριφορές να είναι πλέον σπάνιες.

Ωστόσο, έχω την εντύπωση πως αντίθετα, μοιάζει να αποτελούν τον κανόνα, ειδικά στις «κοντινές» αποστάσεις. Ξέρετε αυτές που «εδώ δίπλα πάω..»!

Να ξεκαθαρίσω εδώ, πως έχω ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα «παιδί και αυτοκίνητο», όχι μόνο επειδή είναι ανάμεσα σε αυτά που μας απασχολούν εδώ στο YourGear, αλλά και επειδή είμαι γονιός ενός 7χρονου κοριτσιού. Όταν λοιπόν βλέπω γονείς στους δρόμους, αλλά ακόμα και από το σχολείο που πηγαίνει η κόρη μου, να υιοθετούν συμπεριφορές του 1980, τρελαίνομαι…

Γιατί, όταν εμείς οι 40+ μεγαλώναμε, ακόμα οι ζώνες ήταν ένας σχετικός νεωτερισμός. Για την ακρίβεια, δεν ήταν καν υποχρεωτικές στο πίσω κάθισμα και για πολλά χρόνια οι πωλητές αυτοκινήτων τις διαφήμιζαν ως…σημαντικό μέρος του εξοπλισμού του οχήματος! Θυμάμαι να κάνουμε ταξίδια, πακτωμένοι ανάμεσα σε σακβουαγιάζ, σακούλες με ντομάτες και μπουφάν.

Αλλά, αυτά συνέβαιναν τότε, το 1980. Τώρα έχουμε 2018. Στο σήμερα λοιπόν, να σας πάω έξω από το σχολείο που πηγαίνει το παιδί μου.

Φτιάξτε την εικόνα του γονιού που βάζει 3 παιδιά μέσα σε ένα διθέσιο, σπορ αυτοκίνητο. Το παράδειγμα μπορεί να σας φαίνεται ακραίο, αλλά πιστέψτε με, το βλέπω σχεδόν κάθε μεσημέρι. Τα δύο κάθονται δίπλα δίπλα στη θέση του συνοδηγού, και το τρίτο στα πόδια του μπαμπά. Η εύκολη, και γρήγορη, δικαιολογία είναι φυσικά το «μα εδώ δίπλα πηγαίνουμε».

Λες και το «εδώ δίπλα», δεν ενέχει κίνδυνο. Ότι δηλαδή, ο κίνδυνος δυστυχήματος (και όχι ατυχήματος) προκύπτει μόνο σε Εθνικές Οδούς, ή τέλος πάντων, σε μεγάλες αποστάσεις! Για να μην πω ότι το «εδώ δίπλα» ο καθένας το αντιλαμβάνεται αλλιώς…

bahrain Vettel

Στον προηγούμενο αγώνα την pole είχε πάρει ο Hamlton όλοι μείναμε με το στόμα ανοιχτό από το πώς έστριβε το μονοθέσιο της Mercedes, σχεδόν σα να πατάει σε ράγες, ανεξάρτητα με το πόσο πατούσε το δεξί πεντάλ ο Βρετανός.

Πραγματικά, έμοιαζε σα να βλέπεις PS4, απλά με απίστευτα καλύτερα γραφικά και σε 8K τηλεόραση.

Στο δεύτερο αγώνα της F1 για το 2018, είναι η σειρά του Vettel, που εκτός που πήρε την pole με εξαιρετικά πειστικό τρόπο, ήταν και ο μόνος που κατέβηκε κάτω από το 1:28. Για τους πολύ προσεκτικούς, και μόνο με ακουστικά, πρσέξτε το πόσο οριακό είναι το πέρασμά του στην πρώτη στροφή, όπου ακούγεται ελάχιστα το σκούξιμο των ελαστικών στο τέλος του φρεναρίσματος. Ουάου... Το "φαινόμενο" επαναλαμβάνεται σχεδόν σε όλες τις κλειστές στροφές.

Ferrari front lock-out

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι δύο Ferrari έκαναν το 1-2 στο Bahrain, για πρώτη φορά μετά το…2006 στη συγκεκριμένη πίστα! Αυτό που δεν ήταν αναμενόμενο, ήταν πως στα 10 μονοθέσια που έφτασαν στο Q3, μόνο τα 3 είχαν κινητήρα Mercedes.

Είναι προφανές πως όλοι οι άλλοι «έπιασαν» τους Γερμανούς. Είτε αυτό, είτε ο νέος κανονισμός για τον αριθμό αγώνων που πρέπει να αντέχουν οι κινητήρες, αφαίρεσε μέρος της δυναμικής των γερμανικών κινητήρων. Άλλωστε, η Mercedes είναι η ομάδα που είχε τη μικρότερη βελτίωση σε σχέση με το 2017, από όλες τις άλλες του grid.

Τι να πει βέβαια η Williams, που όχι απλά δε βελτιώθηκε, αλλά έπεσε 1,3 δευτερόλεπτα σε σχέση με πέρσι! Ναι, καλά διαβάσατε.

1,3 δευτερόλεπτα… Όχι απλά μια αιωνιότητα και μία μέρα, αλλά τρεις με τέσσερις αιωνιότητες. Για να καταλάβουμε πόσο πίσω μοιάζει να βρίσκεται η άλλοτε κραταιά και πιο προχωρημένη τεχνολογικά βρετανική ομάδα, η μικρότερη βελτίωση στο grid σε σχέση με το 2017 ήταν 0,6 δευτερόλεπτα.

Οι κατατακτήριες του Bahrain GP

bahrain κατατακτήριες

Αν δε θέλετε να περιμένετε ως το απόγευμα στις 5 για να δείτε το τι έγινε στις κατατακτήριες του GP του Bahrain, ή αν απλά θέλετε να πάρετε ένα ...μεζεδάκι, την ώρα που ψήνετε το αρνί, κάντε ένα κλικ στην εικόνα του άρθρου.

Στο ενδιάμεσο, σε λίγη ώρα, ανεβαίνει και ένα πιο αναλυτικό άρθρο με το τι έγινε χτες, αλλά και τι να περιμένουμε σήμερα.

Bahrain fp2

Αν βλέπαμε την ταινία «Αυτοκινήτα», σίγουρα από κάπου θα ακούγαμε τον ιδιοκτήτη του μαγαζιού με τα ελαστικά να φωνάζει «Φερρρρράρρρρι!», μετά το τέλος του FP2, στην έρημο του Μπαχρέιν.

Τα κόκκινα μονοθέσια έμοιαζαν να πετάνε, όσο περνούσε η ώρα, οι προβολείς φώτιζαν την πίστα και οι θερμοκρασίες έπεφταν. Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο κομμάτι του αγωνιστικού τριημέρου δείχνει το ποιος έχει το πάνω χέρι σε συνθήκες αγώνα και με το πιο ανθεκτικό ελαστικό, οι κόκκινες Ferrari με τα κόκκινα ελαστικά, εκτός που ταίριαζαν απόλυτα στο μάτι, ταίριαζαν και με την άσφαλτο!

Αντίθετα, οι Mercedes δεν το «πήγαν» το γράμμα. Όχι ότι ήταν αργές, αλλά δεν έμοιαζε να έχουν την απόλυτη ταχύτητα. Θα μου πείτε ότι μπορεί στο Q3 να έρθει ο Hamilton και να κάνει, από το πουθενά, έναν υπερχρόνο.

Μπορεί.

Αλλά και να το καταφέρει, στην καλύτερη θα ξεκινήσει έκτος, γιατί αναγκάστηκε να αλλάξει κιβώτιο! Ό,τι είχε πάθει και ο Bottas στον προηγούμενο αγώνα, μετά την στενή επαφή τρίτου τύπου που είχε με τον τοίχο.

bahrain fp1

…βρίσκεται η πίστα του Μπαχρέιν, και εκεί ετοιμάζεται να δώσει την επόμενη παράστασή του το «τσίρκο» της F1.

Στο FP1 ξεχώρισαν οι Ricciardo, Bottas και Raikkonen, με τους δύο Φινλανδούς να υπολείπονται 0,3 και 0,4 αντίστοιχα από τον Αυστραλό.Οι Vettel και Hamilton μάλλον δεν αισθάνονταν πολύ καλά στα μονοθέσιά τους – εκτός κι αν έπαιζαν κρυφτούλι αφήνοντας τους ομόσταυλούς τους να περάσουν. Βρέθηκαν στην τέταρτη και πέμπτη θέση.

Ο Verstappen «έμεινε» από ηλεκτρικά, οι Haas μοιάζουν για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα να είναι σε καλό δρόμο και ο Alonso δηλώνει πως φοβάται ότι θα τον δυσκολέψουν στην προσπάθειά του, σε λίγη ώρα, να μπει στο Q3.

Αυτά κι άλλα πολλά θα δείτε στο επίσημο βίντεο της F1, από το οποίο διάλεξα το καρέ με τον Charles Leclerc της Sauber να πηγαίνει με το πλάι, επιδεικνύοντας το αγαπημένο (μου) σήμα της Alfa Romeo!

Πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η συνεργασία της F1 με τον κορυφαίο πάροχο τηλεοπτικού περιεχομένου σε stream μορφή, Netlfix. Το τελικό προϊόν που θα φτάσει στις smart τηλεοράσεις μας στις αρχές του 2019 θα αφορά σε μια σειρά ντοκιμαντέρ για το πρωτάθλημα που «τρέχει» τώρα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή η πρωτότυπη σειρά θα είναι η πρώτη που θα «βυθίσει πραγματικά το κοινό μέσα στα cockpits, το paddock και τη ζωή των βασικών παικτών στη Formula 1». Η F1 θα δώσει τη δυνατότητα στους παραγωγούς να έχουν αποκλειστική πρόσβαση ακόμα και στις πιο «κρυφές» στιγμές των ομάδων, σε όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος!

Η σειρά θα έχει 10 επεισοδια και την παραγωγή της υπογράφει ο James Gay Rees, παραγωγός του ντοκιμαντέρ του 2010, Senna.

F1 μουσικό θέμα

Η νέα εποχή της F1 συνοδεύτηκε από νέο λογότυπο και μουσική χολιγουντιανής (ή χολυγουντιανής ; ) υπερπαραγωγής. Μπορεί τα μονοθέσια με τους τουρμπάτους και ηλεκτρικά υποβοηθούμενους V6 να μην έχουν ούτε ντεσιμπέλ, ούτε αγωνιστική χροιά, αλλά το νέο μουσικό θέμα είναι μια χειροπιαστή απόδειξη πως οι Αμερικανοί «ιδιοκτήτες», όπου μπορούν, φέρνουν «θέαμα».

Αν και, για να είμαι ειλικρινής, από ένα σημείο και πέρα το βρήκα υπερβολικό, ενώ τα πλάνα αρχείου που παίζουν στο επίσημο video στο YouTube είναι λιγάκι ασύνδετα και δεν δίνουν το ίδιο βάρος σε όλες τις εποχές της F1 (για παράδειγμα γενικά δεν βλέπεις πλάνα από το ’70 και τη δεκαετία του 2000), το μουσικό θέμα που έγραψε ο Brian Tyler είναι εντυπωσιακό!

Σελίδα 12 από 17
Κύλιση στην Αρχή