Δείτε το απίστευτο in car του Hamilton από την Αυστραλία. Δεν ξέρω τι θα μετρήσετε εσείς, αλλά νομίζω πως έκανε γύρω στις 10 διορθώσεις στο γύρο. Σε έναν ολόκληρο γύρο! Αν η Mercedes έχει όντως ειδικό mode για τις κατατακτήριες, δεν καταφέρνει να φέρει σε δύσκολη θέση το κράτημά της.

Εκτός αν ο Hamilton έκανε κάποιο μαγικό...

Κατακτήριες Hamilton

Κατατακτήριες

Ο Hamilton έκανε έναν απίστευτο χρόνο - δείτε και το συγκλονιστικό in car του Βρετανού - και πίσω του μέχρι το 9 οι πιλότοι είναι σε δύο σετ, που ελάχιστες διαφορές έχουν.

Είναι βέβαια και το ότι ο Raikonen βρίσκεται μπροστά από τον Vettel κάτι που δεν είναι να το παίρνεις με ελαφρότητα! Όχι επειδή είναι μπροστά, αυτό έχει ξαναγίνει. Αλλά, είναι γνωστό πως ο άνθρωπος των πάγων, όταν του αρέσει το μονοθέσιο, είναι ταχύτατος. Αν κάτι του ξυνίζει, ξενερώνει και πηγαίνει πιο αργά.

Λέτε, η φετινή Ferrari να του πηγαίνει; Αν ναι, να πω από τώρα πως δύσκολα θα το πάρει το πρωτάθλημα άλλη ομάδα, φτάνει να μην τρακάρουν οι δύο πιλότοι της μεταξύ τους, όπως έγινε πέρσι στην Σιγκαπούρη!

Ένα χορταστικό 20λεπτο βίντεο με τις δηλώσεις των πιλότων. Χαμόγελα, ειλικρινή ή προσποιητά - βγάζω εκτός τον Raikonen που είναι, κλασικά, φτιαγμένος από πάγο.

Κρατάω τις δηλώσεις του Verstappen που μίλησε για το ειδικό mode του κινητήρα της Mercedes. Αυτό που ο Hamilton λέει πως δεν...υπάρχει. Κρατήστε και ότι η Red Bull αποφάσισε στο Q2 να μην τρέξει με την πιο γρήγορη γόμα, ποντάροντας στο να κάνει το πρώτο pit stop κάποιους γύρους πιο μετά από τους άλλους.

hamilton

Η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμαστικών του GP Αυστραλίας είχε τον ίδιο πρωτοπόρο, αλλά ο Verstappen ήταν πολύ κοντά του.

Πάρα πολύ κοντά του. Εκτός κι αν οι Ferrari παίζουν κρυφό!

Κατά τα άλλα οι διαφορές ανάμεσα στις "δεύτερες" ομάδες μοιάζουν να έχουν μικρύνει, ενώ φαίνεται πως φέτος δε θα έχουμε "τρίτες". Όλα αυτά βέβαια είναι εικασίες.

Το μόνο βέβαιο, που θα δείτε από τα in car πλάνα όταν κάνετε κλικ στην εικόνα που ακολουθεί, είναι πως το Halo, εκτός από άσχημο, κόβει και σημαντικό μέρος της "θέας".

FP2

Down under και ξεκινάμε!

Σε λίγες ώρες, στι 8 το πρωί του Σαββάτου ώρα Ελλάδος, θα πάρουμε την πρώτη γεύση από τα φετινά μονοθέσια!

Θα σταματήσουν όλοι να κρύβονται, καθώς οι κατατακτήριες θα μας πουν ποιος έχει το πλεονέκτημα φέτος - τουλάχιστο στα γλιστερά σιρκουί πόλης.

Πατήστε την εικόνα για να δείτε, εκτός από το νέο κούρεμα του Vettel, και το πως διαμορφώθηκε το FP1!

Αυστραλία Vettel

Υποτίθεται πως μας ενδιαφέρει το Περιβάλλον. Θαυμάζουμε τον Elon Musk, λατρεύουμε τις ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά, ενώ στις παρέες μας περηφανευόμαστε για το πόσο χαμηλή κατανάλωση έχει το αυτοκίνητό μας.

Υποτίθεται πως τα SUV είναι ο διάολος μεταμορφωμένος σε έναν σωρό από ατσάλι, πλαστικό, οθόνες, Bluetooth, καίει τα κέρατά του γιατί είναι πιο ψηλό από στρουθοκάμηλο και πιο βαρύ από 8 γουρουνομάνες, ενώ πατάει σε τέσσερα πολύ χοντρά και με μεγάλη αντίσταση κύλισης λάστιχα.

Κι όμως, το 2017 οι πωλήσεις SUV αυξήθηκαν!

Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της ερευνητικής εταιρείας Jato Dynamics για την αυτοκινητοβιομηχανία, η παγκόσμια ζήτηση SUV σημείωσε νέο ρεκόρ το 2017. Και επειδή οι αριθμοί μερικές φορές λένε ψέματα, να σας το παρουσιάσω σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια.

Το 34% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων για πέρσι ήταν SUV – και όχι, δεν πουλήθηκαν όλα στο Τέξας. Ήταν βέβαια ιδιαίτερα δημοφιλή στη Βόρεια Αμερική, αλλά και οι Ευρωπαίοι, και οι Κινέζοι τα τίμησαν δεόντως!

Το ανέκδοτο προχώρησε αρκετά ώστε να δούμε κουπέ SUV αλλά και…κάμπριο.

 Το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Φλεβάρη έκρυβε μια έκπληξη για τους κατοίκους της Φλώρινας και, γενικότερα, της Δυτικής Μακεδονίας. Μόλις δύο ημέρες πριν από την εκδήλωση μάθαμε ότι στη Φλώρινα υπάρχει εταιρία που κατασκευάζει κομμάτια από ανθρακονήματα!

Όχι μόνο αυτό, αλλά αποτελεί και ενεργό συμπαραστάτη όλων των ομάδων από εγχώρια ΑΕΙ και ΤΕΙ που σχεδιάζουν, κατασκευάζουν και εξελίσσουν οχήματα συμμετέχοντας σε διεθνείς διαγωνισμούς τύπου Formula Student!

Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, ο υπογράφων δεν θα μπορούσε να λείπει. Κάτι η έμφυτη έλξη προς τη Μηχανολογία, κάτι η περιέργεια, κάτι ο θαυμασμός προς όλους όσους εμπλέκονται στον εν λόγω θεσμό, μας έκαναν να αγνοήσουμε τη χιονόπτωση και να δώσουμε το παρόν εκείνο το παγωμένο πρωινό Κυριακής στην πλατεία Μόδη.

Το σκηνικό λιτό και απέριττο, οι χιονονιφάδες πυκνές, αλλά, πιστέψτε με, αυτό που εισέπραττε ο (γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε) μεσήλικας-παρολίγον-Πρωτοδεσμίτης που μεγάλωσε ξεκοκκαλίζοντας 4Τ της "χρυσής" τους εποχής και μοιράστηκε τα οράματα του ΚΚ για εγχώρια βιομηχανία αυτοκινήτου, ήταν παραπάνω από ικανό για να ζεστάνει την ατμόσφαιρα.

Αυτό που κάποτε κάποιοι ονειρεύονταν είναι σχεδόν εδώ. Μπορεί να άργησε 40 χρόνια να έρθει, μπορεί να ανθίζει εν καιρώ κρίσης, μπορεί οι άλλοι να έχουν φτάσει στον Άρη ΑΛΛΑ υπάρχει! Μια κουβέντα με τα μέλη των ομάδων θα σας πείσει.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Financial Times, ο όμιλος Fiat Chrysler θα σταματήσει να διαθέτει αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ ως το τέλος του 2022.

Η βρετανική εφημερίδα επικαλείται πηγές του ομίλου, ωστόσο δεν υπάρχει ακόμα κάποια επίσημη ανακοίνωση. Είναι όμως κοινό μυστικό πως με τις νέες νόρμες για τους ρύπους, οι ντίζελ κινητήρες, και ειδικά όσοι έχουν κάτω από 2000 κυβικά εκατοστά, αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Την ίδια στιγμή, τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις οχημάτων με ντίζελ κινητήρες στην Ευρώπη, σε αντίθεση με τη χώρα μας, βρίσκονται σε πτώση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2017 η πτώση των πετρελαιοκίνητων άγγιξε το 7,9%, σε σχέση με το 2016.

Ας μην ξεχνάμε επίσης τη ζημιά που έχει γίνει με το περίφημο dieselgate, το οποίο μετά την VW, φαίνεται να ρουφάει στη δίνη του και την Mercedes, ίσως και την BMW.

Σε διαφήμιση που παίζει αυτές τις μέρες στην ελληνική τηλεόραση, το Jeep που πρωταγωνιστεί εμφανίζεται να έχει 9 ταχύτητες. Ναι, 9 ταχύτητες! Δεν είναι και τόσο μακρινή η εποχή όπου τα 6τάχυτα κιβώτια ήταν το απόλυτο must για το νέο σου αυτοκίνητο, δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει και πάρα πολλά DSG με 7 ταχύτητες (γιατί προσέθετε πολύ στην αξία του VW σου, κανονικού ή κλώνου) και σίγουρα θα βρείτε ακόμα λιγότερα BMW με 8τάχυτα κιβώτια, λόγω κόστους και όγκου πωλήσεων προφανώς.

Πώς φτάσαμε στις 9 ταχύτητες; Και που…θα σταματήσουμε;

  • Δεδομένο πρώτο: τα station δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα δημοφιλή στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Κι όταν, κάποια στιγμή, πήγαν να “πάρουν κεφάλι” ήρθε η επέλαση των SUV και τα έστειλε πάλι στη λήθη.
  • Δεδομένο δεύτερο: για τη σειρά 5 της BMW πολλοί πιστεύουν ότι είναι “το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο στον κόσμο”.
  • Δεδομένο τρίτο: η βαριά φορολόγηση του αυτοκινήτου στη χώρα μας, τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση, έχει καταστήσει τα οχήματα του segment E “όνειρο απατηλό” για την πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών.

Η συζήτηση περί του πώς θα πρέπει να αναμορφωθεί το καθεστώς χρήσης των ιστορικών οχημάτων εν Ελλάδι καλά κρατεί από τις 18 Οκτωβρίου μέχρι σήμερα. Άπειρο ιντερνετικό μελάνι έχει χυθεί (διαβάστε εδώ το πρώτο άρθρο, όπου περιγράφουμε αναλυτικά το τι, και γιατί, συνέβη καθώς και το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες ), πληκτρολόγια και φιλίες δοκιμάστηκαν, προτάσεις για ΚΥΑ πάνε κι έρχονται αλλά αποτέλεσμα δεν έχει μέχρι στιγμής υπάρξει.

Ο γράφων κουράστηκε με όλα τούτα. Το μόνο που επιθυμεί είναι να μπορεί να βγάζει τα ιστορικά του οχήματα καμιά βόλτα ή να πηγαίνει καμιά εκδρομούλα όποτε προκύψουν χρόνος, διάθεση και κατάλληλος καιρός ταυτόχρονα. Με μια διαφορά: επιθυμεί να το κάνει αυτό απόλυτα ΝΟΜΙΜΑ, χωρίς να φοβάται μην του πέσει ο ουρανός στο κεφάλι και κληθεί ν’ αποζημιώσει κανένα μετεωρίτη.

Οποιαδήποτε λύση θα πρέπει να είναι απλή, ξεκάθαρη και κατανοητή απ’ όλους. Δια της σύνθεσης όσων έχω διαβάσει τις τελευταίες ημέρες διαφαίνονται δύο βασικές κατευθύνσεις:

Η 18η Οκτωβρίου 2017 θα μπορούσε, σε μια πρώτη ανάγνωση, να χαρακτηριστεί ως η «μαύρη Παρασκευή» για το χώρο του ιστορικού οχήματος στην Ελλάδα. Εκείνη την ημέρα έγινε ευρέως γνωστό το περιεχόμενο του ΦΕΚ 3641 που είχε δημοσιευθεί μόλις δύο 24ωρα πριν. Είναι, όμως, πραγματικά έτσι;

Ρίχνουμε μια σφαιρική ματιά στο “πριν”, εντοπίζοντας τις παθογένειες, και προτείνουμε ρεαλιστικές λύσεις για το “μετά”, με γνώμονα την κοινή λογική, το όφελος όλων των εμπλεκομένων πλευρών και τα ισχύοντα στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ταυτόχρονα, σκιαγραφούμε τον τρόπο που σκέπτονται οι πραγματικοί φίλοι των vintage τροχοφόρων τα οποία, εξ΄ορισμού, έχουν φτιαχτεί για να κινούνται.

Μια κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών κατέστησε ουσιαστικά άχρηστες τις λεγόμενες «πινακίδες ιστορικού οχήματος», οι οποίες εκδίδονταν από τρεις Ομοσπονδίες - αντιπροσώπους διεθνών οργανισμών. H αυτόνομη κίνηση των οχημάτων που τις φέρουν επιτρέπεται πλέον μόνο στο πλαίσιο εκδηλώσεων, στην εκκίνηση των οποίων θα πρέπει να φτάσουν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Επιβάλλεται, λοιπόν, η χρήση πλατφόρμας ή αυτοκινητάμαξας, γεγονός που αυξάνει σε δυσθεώρητα ύψη το κόστος συμμετοχής.

Το ίδιο ισχύει και για τη μετακίνησή τους για λόγους επισκευής ή συντήρησης. Κατανοητός, ελπίζω, ο παραλογισμός αφού μια απλή αλλαγή λαδιών θα φτάσει να επιβαρύνεται με ένα ποσό περί τα 80-100 ευρώ με τα τρέχοντα δεδομένα, ενώ αναρωτιέμαι σε τι χώρους και με ποιες συνθήκες ασφαλείας θα γίνεται ο ανεφοδιασμός τους με καύσιμα.

Μετά το GP των ΗΠΑ, η F1 έκανε ένα ταξιδάκι νοτιότερα και έφτασε στο Μεξικό - μία από τις ομορφότερες πίστες, με τους ντόπιους να τη γεμίζουν και να δίνουν έναν τόνο ...γηπέδου!

Οι ζητωκραυγές σκεπάζουν τον θόρυβο των κινητήρων, κάτι που δίνει έναν άλλο τόνο στον αγώνα.

Όσο γι το τι θα δούμε; Πάντως οι χρόνοι των Vettel και Verstappen ήταν εξωπραγματικοί! Ειδικά του Γερμανού, που έκανε λάθος στην 6η στροφή και ήταν βέβαιος πως δεν θα τα καταφέρει. Κι όμως, την πήρε, για 96 εκατοστά τυ δευτερολέπτου.

96 εκατοστά!

Τι έχουμε λοιπόν; Ένα δίδυμο στην πρώτη σειρά, που την προηγούμενη φορά που βρέθηκαν έτσι, κατάφεραν να πέσουν ο ένας πάνω στον άλλον αρκετά μέτρα πριν την πρώτη στροφή - μιλάω φυσικά για το Gp Σινγκαπούρης.

Πίσω τους βρίσκονται οι δύο Mercedes, έτοιμες να επωφεληθούν από ένα λάθος.

Σελίδα 13 από 17
Κύλιση στην Αρχή