Rally Καταλονίας

Τα πράγματα πηγαίνουν υπέροχα για τον Μίκελεσεν στο ράλλυ Καταλονίας, που μετά το τέλος των ειδικών διαδρομών της Παρασκευής βρέθηκε στην πρώτη θέση, με έναν ...ονειρικό αγώνα με το Hyundai!

Για όλη τη δράση, να επισκέπτεστε συχνά το επίσημο κανάλι του WRC στο Youtube, όπου θα βρίσκετε εκτεταμένα στιγμιότυπα από τα όσα συμβαίνουν στον αγώνα, με καθυστέρηση λίγων, μόλις, ωρών.

Η διεύθυνση είναι: https://www.youtube.com/user/wrc/videos

Ο αγώνας ήταν καταπληκτικός (εκτός κι αν είσαι ο Raikonen που δεν ξεκίνησε καν). Οι Mercedes έχασαν καθαρά και σε κανένα σημείο του αγώνα δεν έδειξαν κάτι από την μέχρι τώρα εικόνα τους. Αντίθετα, οι Red Bull πέταγαν! Λες και είχαν βρει όλα τα χαμένα άλογα του κινητήρα της Renault!.

Προσπεράσματα είδαμε ένα σωρό, μάχες, τζαρτζαρίσματα...Είδαμε και τον Alonso να καταστρέφει ένα προσπέρασμα - του Vettel στον Ricciardo - γιατί μεγάλος, μεγάλος, αλλά ώρες ώρες είναι και μεγάλος μ@λ@κ@ς.

Όλα καλά, και χωρίς να έρθει βροχή - κάτι που δε θα ήταν και ασυνήθιστο για τη Μαλαισία! 

Και ξαφνικά, κι αφού έχει πέσει η σημαία με τα καρουδάκια, βλέπουμε τη μοναδική Ferrari στην πίστα να βρίσκεται στο πλάι του δρόμου, με την πίσω αριστερά ρόδα να κρέμεται σαν ακρωτηριασμένο πόδι στρατιώτη από σκηνή της Διάσωσης του στρατιώτη Ράιαν. Κανονικά, εδώ θα χρειαστούμε τη γνώμη του γιατρού μας, αν και σε άλλη ειδικότητα, Κώστα Αυγίκου, που τυχαίνει εκτός από αυτοκινητολόγος να είναι χειρουργός οφθαλμίατρος. Άρα, βλέπει καλά!

Πρώτα όμως, ας δούμε τα πλάνα, κι ας ακούσουμε τα σχόλια των παρουσιαστών του Sky, που "έπιασαν" και το ότι αυτό το συμβάν, μπορεί να επιφέρει αλλαγή κιβωτίου στον επόμενο αγώνα, άρα περισσότερες χαμένες θέσεις για τον Γερμανό.

Pikes Peak - The Race to the Clouds

20 χιλιόμετρα μήκος.

156 στροφές.

1440 μέτρα υψομετρική διαφορά.

7,2% η μέση κλίση της διαδρομής.

Σχεδόν σε κάθε στροφή, αν κάνεις λάθος, η έξοδος σε οδηγεί στο …χάος. Ή, ακόμα παραπέρα.

Η ανάβαση του Pikes Peak είναι ένας ιδιόμορφος αγώνας και μια ξεχωριστή διαδρομή – ειδικά για τα δεδομένα των ΗΠΑ. Ο δρόμος απλώνεται σαν φίδι στις πλαγιές του Pikes Peak, την ψηλότερη κορυφή των Rocky Mountains στο Colorado, με τη γραμμή τερματισμού να βρίσκεται στα 4300 μέτρα! Δύο μέτρα παραπάνω, τελειώνει και το βουνό…

Για να πάρετε μια ιδέα, του τι σημαίνει αυτό το υψόμετρο, σημειώστε πως το οξυγόνο είναι μόλις 60% αυτού που αναπνέουμε στο επίπεδο της θάλασσας, ενώ το νερό βράζει στους 86 βαθμούς Κελσίου, λόγω της μικρότερης ατμοσφαιρικής πίεσης.

Μάλλον, δεν είναι ένα μέρος που θες να κάτσεις πολύ, εκτός αν θες να… πιείς, γρήγορα, ζεστό καφεδάκι.

Μια φορά και έναν καιρό, το να παρκάρεις ήταν κάτι που απαιτούσε ένα, κάποιο, ταλέντο. Όλοι το έκαναν, αλλά όχι το ίδιο καλά. Και έπειτα ήρθαν τα αυτόματα συστήματα που στρίβουν τιμόνια και πατάνε φρένο-γκάζι, και έγιναν όλοι το ίδιο… μέτριοι!

Μισό λεπτό όμως, δε θέλω να πάω τόσο μπροστά. Ας σταθούμε στην πρώτη γραμμή άμυνας του Α.Ο. (του Αδαή Οδηγού δηλαδή), τους αισθητήρες απόστασης. Ξέρετε, αυτό το σύστημα που κάνει μπιπ-μπιπ-μπιπ-μπιιιιιιιιπ , όταν παραπλησιάζεις στο πίσω, ή το μπροστά όχημα.

Δεν το βρίσκω άχρηστο, ίσα ίσα, μακάρι να το είχα στο 4,745 μέτρων, τριών όγκων γαϊδούρι που οδηγώ στις καθημερινές μου μετακινήσεις.  Θα με διευκόλυνε πολύ, ειδικά στην όπισθεν, μιας και από το τζάμι μέχρι τον προφυλακτήρα μεσολαβούν γύρω στους 80, «τυφλούς» πόντους. Το πρόβλημα όμως με το εργαλείο αυτό, είναι πως έδωσε τη δυνατότητα σε εκείνους που δεν το «έχουν», να κολλάνε πάνω σου.

Το Πράμα θα κάνει 0-160 σε 3,8 δευτερόλεπτα. Όσο θες για να γεμίσεις τους πνεύμονές σου με αέρα!

Προς το παρόν έχει όνομα που ταιριάζει με αμερικάνικο μαχητικό του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου, το P-40, θα κατασκευάζεται όμως στην Αγγλία από την Ariel – δημιουργό των Atom και Nomad, δύο από τα πιο τρελά οχήματα που πάτησαν ποτέ δρόμο (όχι ελληνικό βέβαια) και βγάζουν πινακίδες.

Για να βάλετε στο σωστό πλαίσιο το μέγεθος της ταχύτητας που θα έχει το Πράμα (εγώ έτσι θα το λέω πάντως), τα 100 χλμ/ώρα θα έρχονται σε 2,4 δευτερόλεπτα, τα 240 σε 7,8, και θα τελικιάζει στα 260, φαντάζομαι όχι πάνω από ένα δευτερόλεπτο αργότερα.

Τελική 260, κάτω από 9 δευτερόλεπτα, το βάζετε στο νου σας;

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, μια Φερράρι-Η- Φερράρι κάνει το 0-160, ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο αργά!!

Η βρόχα έπεφτε...ράι θρου, που έλεγε και ο μέγας Ζαμπέτας, όμως αυτό καθόλου δεν επηρέασε τον Hamilton, που άρπαξε την πρώτη θέση στις κατατακτήριες, και από αυτήν θα εκκινήσει σήμερα το μεσημέρι.

Μπορεί οι Ιταλοί να ήθελαν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο το 1-2 στην εκκίνηση του αγώνα "τους" στο Ναό της Ταχύτητας, την Μόντσα, αλλά εκτός που ήταν άλλες οι βουλές του Θεού, ήταν άλλες και οι βουλές της Mercedes!

Οι κατατακτήριες χαρακτηρίστηκαν από τη μεγάλη καθυστέρησή τους λόγω της βροχής και τις ακόμα μεγαλύτερης καθυστέρησης, επειδή ο Grosjean το παράκανε στη μεγάλη ευθεία με αποτέλεσμα η Haas του να πάρει μπόλικο χορτάρι και μερικά μέτρα μπαριέρες. Ευτυχώς, ήταν τέτοιες οι συνθήκες που δεν πήγαινε και τόσο γρήγορα.

Με το που βγήκε ο Γάλλος, η F1 έγινε ξαφνικά αμερικάνικος αγώνας - ξέρετε, εκεί που όταν βρέχει, πάνε σπίτι τους. Τα λεπτά περνούσαν, καθώς ο Whitting περίμενε να στεγνώσει η πίστα, κάτι που ήταν πρακτικά αδύνατο. Η εικόνα με την πίστα να έχει σε κάποια σημεία νερό, αλλά και πάλι όχι υπερβολικό, και τους οδηγούς να περιμένουν να... βγει ο ήλιος, ήταν απίστευτα γελοία.

Κωλοφάναρο (το)
Ουσιαστικό. Ισοσύλλαβο ουδέτερο. Απαντάται και στον πλυθηντικό αριθμό: τα κωλοφάναρα.

1. Το πίσω φανάρι ενός οχήματος. Συνήθως αναφέρεται στο κομπλέ σετ των φαναριών που βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ή της μηχανής. Απαντάται συχνά κατά τις αναζητήσεις ανταλλακτικών σε μαντράδες.
- Καλημέρα, ψάχνω για ένα κωλοφάναρο από Corolla AE86 του '83.

Πάει καιρός -δεν ξέρω πόσος- που υποσχέθηκα ότι θα επιστρέψω στην αρθρογραφία και μάλιστα όχι με ένα, όχι με δύο, όχι με τρία αλλά με μια σειρά από άρθρα! Είχα μάλιστα βρει και το θέμα των άρθρων (δεν θα σας το αποκαλύψω για να μην το κάψω). Είχα βρει και υλικό για να τα υποστηρίξω  Όρεξη δε βρήκα... Ούτε κίνητρο... Ούτε χρόνο... Και να πείτε ότι δεν είχα ερεθίσματα για να γράψω; Από πού να ξεικνήσω;

Τον καλύτερο χρόνο είχε πάλι ο Vettel, αλλά δεν ήταν όλα ρόδινα, καθώς έχασε 20 λεπτά από το FP2 - κρίσιμα λεπτά, αφού έλαβε χώρα στις ίδιες συνθήκες θερμοκρασίας αλλά και σε παρόμοια ώρα με τις κατατακτήριες σήμερα, αλλά και τον αγώνα αύριο.

Προβλήματα και για την Mercedes, οι Red Bull κοντά, και όλα δείχνουν πως ο πρώτος νυχτερινός αγώνας της χρονιάς θα έχει πολύ ενδιαφέρον!! Στο ίδιο δέκατο με τον Vettel είναι ο Ricciardo και ο Bottas!! 

Για περισσότερα, δείτε το βίντεο που ακολουθεί.

Όπως πάντα, κάνετε κλικ στην εικόνα

fp2 bahrein

Και φτάσαμε στο Μπαχρέιν...

Ο τρίτος αγώνας θα γίνει στο Μπαχρέιν. Σήμερα το απόγευμα στις 6 ώρα Ελλάδας - αλλά και Μπαχρέιν, γιατί έχουμε την ίδια! - θα δούμε τις κατατακτήριες.

Όπως κάθε φορά, οι τυχεροί με Cosmote TV θα το δουν όπως πρέπει (σωστή ανάλυση και ζωντανά) και οι υπόλοιποι από τα γνωστά, ημιπαράνομα link. Στην αυριανή μετάδοση της ΕΡΤ, όπως κάθε φορά, εκτεταμένα στιγμιότυπα θα προβληθούν μία ώρα πριν τον αγώνα.

Τώρα βέβαια θα μας πείτε ότι τέτοια μέρα, τέτοια λόγια και...που να βρεις "τρεχούμενο" internet στο χωριό για σήμερα, ενώ και το αυριανό είναι πρόβλημα καθώς το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα, παραδοσιακά καταρρέεις για σωματικούς λόγους - ή μάλλον, στομαχικούς!

Όπως και να έχει, το άθλημα είναι για...τολμηρούς. Θέλετε να πάρετε μια γεύση;

Οκ, το ξέρω πως το σόου αυτό έχει φανατικούς εχθρούς, που το θεωρούν ψεύτικο, επιφανειακό και εκτός πραγματικότητας.

Συχνά λέω πως θα πρέπει να καταλάβουμε πως είναι ένα σόου, και όχι το ημερολόγιο του μπαρμπα-Βλάσση, που έχει το συνεργείο της απέναντι γωνίας! Ως τέτοιο, πρέπει να ακολουθεί κάποιους τηλεοπτικούς κανόνες.

Ναι, εννοείται πως δεν έκανε όλη τη δουλειά μόνος του ο Edd China, εννοείται πως τα αυτοκίνητα δεν τα έβρισκε μόνος του ο Mike Brewer, εννοείται πως αυτό που βλέπεις ως πώληση είναι τηλεοπτικά στημένο.

Θα πρέπει να  μην έχεις ιδέα από τηλεόραση για να πέφτεις απο τα σύννεφα. Για να μην πω κάτι πιο χοντρό... Πέρα όμως από αυτά, πολλά από τα κόλπα, ειδικά στις πρώτες "φτωχές" από προϋπολογισμό σεζόν, είναι πραγματικά και πολύ πολύ χρήσιμα!

Έτσι τουλάχιστο το έβλεπα εγώ. Σαν ένα factual πρόγραμμα που δεν το παίρνεις και 100% τοις μετρητοίς. Και, ναι, θα το πω κι εδώ ανοιχτά, όχι απλά παρακολουθώ, έχω κατεβάσει τα επεισόδια και τα ξαναβλέπω που και που για να κάνω επανάληψη. Ειδικά σε μηχανολογικά θέματα, έχω διαπιστώσει πως είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα - για να μην πω πως τα λέει πιο σωστά από τον μπαρμπα-Βλάσση που προανέφερα...

Δεκατρείς ολόκληρες σεζόν έχει τρέξει το πρόγραμμα, πυο το βρίσκεις μόνο σε συνδρομητικά μπουκέτα. Δεκατρία χρόνια δηλαδή - το διευκρινίζω γιατί το Top Gear πχ κάθε χρόνο μέτραγε δύο σεζόν.

Μετά από τόσο καιρό λοιπόν, ποιος ήταν ο λόγος που έφυγε ο Edd China από την εκπομπή; Ζήτησε περισσότερα χρήματα και δεν τα πήρε; Ήθελε να προσλάβει την κόρη του και δεν τον άφηναν;

Τίποτε από αυτά. Απλά, η νέα ιδιοκτήτρια του σόου, η Velocity, θέλησε να περιορίσει το κομμάτι της εκπομπής που δείχνει τις εργασίες (μάλλον και το "βάθος" των εργασιών).

Ο λόγος;

Η νέα εποχή της F1 έχει και τον πρώτο της νικητή. Ο Sebastian Vettel, με μεστό τρόπο οδήγησης και καλά υπολογισμένες κινήσεις, κέρδισε εύκολα τον αγώνα της Αυστραλίας. 

Μπορεί ο Hamilton να ξεκίνησε πιο καλά, όμως ο Γερμανός πιλότος έμεινε κοντά του και όταν η Mercedes μπήκε για αλλαγή ελαστικών - μια αλλαγή που μας φάνηκε ότι έγινε πολύ νωρίς - έμεινε έξω αρκετά ώστε να τον περάσει με την ολοκλήρωση του δικού του pit-stop.

Εδώ να σημειώσουμε πως έκανε μεγάλη εντύπωση το γεγονός πως ο Vettel για πολλούς γύρους ήταν στο δευτερόλεπτο πίσω από τον Hamilton, χωρίς αυτό να επηρεάζει το μονοθέσιό του - είτε στα ελαστικά είτε στις θερμοκρασίες του. Λίγη ώρα αργότερα, όταν ο Βρετανός κόλλησε πίσω από την Red Bull του Verstappen, διαμαρτυρόταν πως δεν μπορούσε να περάσει και πως είχε μεγάλη φθορά στα ελαστικά του.

Το πρόγραμμα είναι... πολύ πρωϊνό, δεδομένο ότι εκτός που ο αγώνας είναι στην Αυστραλία, εδώ στα μέρη μας θα αλλάξει τα ξημερώματα η ώρα.

Σαν αποτέλεσμα, αν υπολόγισα καλά, η εκκίνηση θα γίνει στις 7 ώρα Ελλάδος...

Το grid του αγώνα είναι αυτό που βλέπετε στην εικόνα που ακολουθεί.

FireShot Capture 73 2017 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND https www.formula1.com en result

Σελίδα 14 από 17
Κύλιση στην Αρχή